Αφαίρεση διπλώματος και πρόστιμα έως 2.000€ για 1.500 παραβάτες
Στο διάστημα 29 Σεπτεμβρίου – 5 Οκτωβρίου 2025, έγιναν συνολικά 19.798 έλεγχοι, με πάνω από 2.000 παραβάσεις να καταγράφονται σε οδηγούς και επιβάτες δικύκλων.
Από αυτές, 1.733 αφορούσαν οδηγούς (μεταξύ των οποίων 48 διανομείς), ενώ 268 καταγράφηκαν σε επιβάτες.
Οι αριθμοί αποτυπώνουν ένα διαχρονικό πρόβλημα: πολλοί εξακολουθούν να θεωρούν το κράνος προαιρετικό, παρά το γεγονός ότι αποτελεί το αποτελεσματικότερο μέσο προστασίας σε περίπτωση ατυχήματος.
Αναλυτικά, 1.420 παραβάσεις αφορούσαν οδηγούς δικύκλων, 257 επιβάτες, 296 χρήστες ηλεκτρικών πατινιών ή ποδηλάτων (Ε.Π.Η.Ο.) και 14 οδηγούς ATV («γουρούνες»).
Οι περισσότερες παραβάσεις καταγράφηκαν στην Αττική (595), ενώ ακολουθούν τα Ιόνια Νησιά (263), η Κρήτη (256), το Νότιο Αιγαίο (208) και η Δυτική Αττική (137).
Με τη θέσπιση του Νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η Πολιτεία στέλνει μήνυμα μηδενικής ανοχής στη μη χρήση κράνους.
Οι κυρώσεις έχουν αυστηροποιηθεί: ο οδηγός δικύκλου που δεν φορά κράνος τιμωρείται με πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.
Οι ίδιες ποινές ισχύουν αν ο οδηγός δεν εξασφαλίσει την ασφάλεια του συνεπιβάτη, ο οποίος τιμωρείται επίσης με πρόστιμο 350 ευρώ. Για τους χρήστες Ε.Π.Η.Ο., όπως ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα, το πρόστιμο ανέρχεται σε 30 ευρώ.
Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα και οι ποινές αυξάνονται δραματικά: στην πρώτη υποτροπή, το πρόστιμο φτάνει τα 1.000 ευρώ και η άδεια αφαιρείται για 180 ημέρες, ενώ στη δεύτερη υποτροπή, το πρόστιμο εκτοξεύεται στα 2.000 ευρώ και το δίπλωμα αφαιρείται για έναν χρόνο.
Η ΕΛ.ΑΣ. τονίζει ότι ο κύριος στόχος της εκστρατείας είναι η αλλαγή νοοτροπίας και όχι απλώς η επιβολή κυρώσεων. Το κράνος δεν είναι βάρος ή αξεσουάρ, αλλά ζώνη ζωής για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη.
ΠΗΓΗ: workenter.gr

