Γιατί τα ηλεκτρικά «τα παίζουν» τον χειμώνα

Κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, τα ηλεκτρικά οχήματα συχνά παρουσιάζουν μειωμένη αυτονομία λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επηρεάζουν την απόδοση της μπαταρίας και την κατανάλωση ενέργειας.

Η Recurrent, μια νεοσύστατη εταιρεία που αναλύει δεδομένα EV, συνέλεξε πληροφορίες από 10.000 EV σε 18 μοντέλα κατά τη διάρκεια του χειμώνα 2022-2023. Κατά μέσο όρο, αυτά τα EV παρουσίασαν 30% χαμηλότερη αυτονομία σε ψυχρότερο καιρό.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την απώλεια αυτονομίας περιλαμβάνουν τον τρόπο με τον οποίο τα ηλεκτρικά διαχειρίζονται τον θερμοκρασία της μπαταρίας, ανακυκλώνουν την απορριπτόμενη θερμότητα και ελαχιστοποιούν την απώλεια ενέργειας.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορούν να εμποδίσουν τις αντιδράσεις των υλικών της μπαταρίας, μειώνοντας την απελευθέρωση ενέργειας.

Επιπλέον, η θέρμανση της καμπίνας καταναλώνει ενέργεια της μπαταρίας, μειώνοντας περαιτέρω την αυτονομία.

Ορισμένα EV χρησιμοποιούν αντλίες θερμότητας για την ανακύκλωση της θερμότητας από την μπαταρία και τους κινητήρες, βελτιώνοντας την απόδοση.

Η ανάλυση της Recurrent αποκάλυψε ότι το Audi E-Tron Q8 παρουσίασε τη χαμηλότερη απώλεια εμβέλειας το χειμώνα, μόλις 16% χαμηλότερη από την κανονική του εμβέλεια στους 0°C.

Το Nissan Leaf του 2019 παρουσίασε επίσης μια μικρή απώλεια εμβέλειας (23%) στους 0°C, κάτι που δεν συνέβαινε με τα παλαιότερα Leaf.

Τα μοντέλα της Tesla – Model 3, Model Y και Model X – παρουσίασαν κατά μέσο όρο 24% μείωση της αυτονομίας το χειμώνα.

Η καινοτόμος αντλία θερμότητας της Tesla, που παρουσιάστηκε το 2021, ενσωματώνει προηγμένα χαρακτηριστικά  για να βελτιώσει την αποδοτικότητα και χρησιμοποιεί την προθέρμανση της μπαταρίας για να μετριάσει την απώλεια εμβέλειας το χειμώνα.

Τα δεδομένα της Recurrent επικεντρώθηκαν σε συνθήκες 0°C και τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν σε ψυχρότερες περιοχές.

ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ-https://www.newsauto.gr/

Related Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *