«Φαλκονέρα» -Το μοναδικό ελληνικό τρόλεϊ 

Screenhunter 2130

Η «Φαλκονέρα» ένα όχημα που έχει ανυπολόγιστη αξία για την ιστορία των ελληνικών δημόσιων συγκοινωνιών

Κατασκευάστηκε το 1967 με αμάξωμα της Βιαμάξ και έφερε πλαίσιο Lancia και ηλεκτρικό εξοπλισμό CGE.

Μπορούσε να μεταφέρει συνολικά 100 άτομα, εκ των οποίων οι 73 όρθιοι και οι υπόλοιποι καθήμενοι. Ως επίτευγμα της αμαξοβιομηχανίας της Ελλάδας, που ήταν τότε υπαρκτή, το συγκεκριμένο τρόλεϊ παρουσιάστηκε και στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ως το πρώτο πιλοτικό μοντέλο που θα έμπαινε έπειτα σε κανονική παραγωγή, κάτι που τελικά δεν έγινε ποτέ.

Αν και δεν κλωνοποιήθηκε, η «Φαλκονέρα» υπηρέτησε κανονικά τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε και παραγματοποίησε δρομολόγια για δεκαετίες.

Προς το τέλος της «ζωής» του, το αμάξωμα του ιστορικού τρόλεϊ ανακατασκευάστηκε και ήρθε πιο κοντά στα αισθητικά πρότυπα των άλλων αντίστοιχης «γενιάς» ιταλικών τρόλεϊ της ΗΛΠΑΠ που εκτελούσαν δρομολόγια στους δρόμους της Αθήνας.

Τα τελευταία από αυτά αποσύρθηκαν οριστικά από την κυκλοφορία στις αρχές της 10ετίας του ’90 και συγκεκριμένα το 1993.

admin

By admin

Related Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *